Tuesday, January 5, 2016

SKIM PINJAMAN SISWAZAH / GRADUAN



Syarat-Syarat:

1. Memiliki Diploma/Ijazah
2. Mendapat tawaran kerja dari sebuah syarikat swasta atau kerajaan atau badan berkanun
3. Gaji + Elaun Tetap yang ditawarkan mestilah:
- RM 2000++ (baru mula kerja atau bekerja kurang dari 3 bulan)
4. Berjawatan Tetap @ Kontrak (kontrak mestilah berbaki tidak kurang dari 6 bulan keatas) 
5. Berusia 30 tahun dan kebawah

Dokumen Permohonan Pinjaman:

1. Kad Pengenalan
2. Lesen Memandu
3. Surat Tawaran Kerja 
4. Transkrip ATAU Skroll ATAU Surat Pengesahan Tamat Belajar 
5. Slip gaji (sekiranya ada)

Soalan-soalan Lazim untuk skim graduan:

1. Apakah kereta yang layak dibeli?
- Semua jenis kereta - tertakluk kepada gaji yang ditawarkan.
Contoh 1: Gaji RM 2000 (kasar) - maksimum pinjaman ialah RM 40,000 sahaja
Contoh 2: Gaji RM 2500 (kasar) - maksimum pinjaman ialah RM 65,000 sahaja
2. Gaji saya RM 2000 , bolehkah saya memohon untuk pinjaman kereta Proton X70?
- Maaf, anda tidak layak, pinjaman maksimum yang dibenarkan untuk anda ialah RM 40000.00 sahaja.
3. Adakah saya perlu ada penjamin untuk skim ini?
- Tidak

Sekiranya anda masih belum jelas dengan skim ini, bolehlah mengubungi saya melalui emel atau telefon (kepada serious buyers sahaja)..
PENTING: Komen DIBENARKAN tetapi TIDAK DIGALAKKAN kerana mungkin saya akan terlepas pandang untuk membalas komen tersebut.

SILA HUBUNGI (SEKIRANYA INGIN MEMBELI KERETA DENGAN SAYA):
ZAKI [ 019-2198400 ] CALL/WHATSAPP/SMS
admin@zakiautoworld.com
__________________________________________________________

"Mudah,Cekap & Amanah"
http://protonedar-kl.blogspot.com/
*blog ini dikendalikan oleh www.zakiautoworld.com

No comments:

Post a Comment